سینما

دعوای «رابرت دنیرو» و «دونالد ترامپ»؛ بازنده کیست؟ 

همزمان با خیز دونالد ترامپ برای ورود مجدد به کاخ سفید، جدال لفظی رابرت دنیرو هنرپیشه آمریکایی و بزرگ‌ترین بازیگر همه دوران تاریخ سینما با چهل وپنجمین رئیس‌ جمهور ایالات متحده بار دیگر بالا گرفته است.

روزنه هنر، امید غیاثوند نوشت: ماجرای جدال لفظی رابرت دنیرو و دونالد ترامپ به روزهای قبل از انتخابات سال ۲۰۱۷ که دونالد ترامپ پیروز این انتخابات شد، باز می گردد.

دونالد ترامپ با وجود اینکه پیش از ورود به سیاست، برنامه ساز و چهره ای تلویزیونی بود، اما قاطبه بازیگران هالیوود چندان چشم دیدن او را ندارند و حتی برخی از آنان از جمله برایان کرانستون بازیگر و کارگردان سریال «برکینگ بد»، مت دیمون، و «شر» خواننده و بازیگر پیش از انتخابات سال ۲۱۰۷ تهدید کردند در صورت پیروزی دونالد ترامپ آمریکا را ترک می کنند.

اما رابرت دنیرو گرچه زبان تهدید این بازیگران و نیز قصدی برای جلای وطن نداشت اما زبان بی پروایی برای به استهزاء کشاندن دونالد ترامپ داشت.

ماجرا از اکتبر سال ۲۱۰۶ و درز ویدئویی یک دقیقه ای آغاز شد که در آن رابرت دنیرو در کارزار موسوم به «برای آینده‌ات رای بده» به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخت و گفت: اگر کسی مثل دونالد ترامپ رئیس جمهور شود به بیراهه می‌رویم.

وی همچنین در این ویدئو، ترامپ را فردی احمق، آشغال، سگ، خوک و یک انسان فریبکار و آرتیستی ابله توصیف کرد که نمی‌فهمد از چه حرف می‌زند و افزود: دلم می‌خواهد با مشت توی صورتش بکوبم.

اما پیش از اینکه دونالد ترامپ وارد فاز دعوا با رابرت دنیرو شود، این جان وویت (پدر آنجلینا جولی) بازیگر پیشکسوت و برنده اسکار و طرفدار دونالد ترامپ بود که به حمایت از نامزد مطرح حزب جمهوریخواهان برخاست و از خجالت رابرت دنیرو در آمد.

جان وویت در جواب رابرت دنیرو گفت:‌ دنیرو گفته می خواهد مشتش را حواله صورت ترامپ کند و من می‌گویم می‌خواهم به صورت خود او مشت بزنم.

وی همچنین گفته رابرت دنیرو را «یاوه گویی های زشت» خواند و افزود، شرمنده است که او یک بازیگر است و درباره یک نامزد ریاست جمهوی چنین صحبت کرده است.

رابرت دنیرو نیز حملات جان وویت را بی پاسخ نگذاشت و گفت:‌ وویت مرد خوبی است، اما توهم زده است.

وی بار دیگر با حمله به دونالد ترامپ افزود: خود حزب جمهوری‌خواه هم دارد در سلامت عقلی این مرد شک می‌کند.

وحشتناک است که چنین آدمی بخواهد رییس جمهوری شود.

اما با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، رابرت دنیرو با پذیرش قاعده بازی، در گفت وگوی تلویزیونی و در پاسخ به مجری که از وی پرسید «آیا هنوز می‌خواهی به صورت ترامپ مشت بزنی؟ ممکن است برای این کار دستگیر شوی»، گفت: دیگر نمی‌توانم این کار را بکنم چون او اکنون رییس جمهور است و باید به جایگاه او احترام بگذارم.

وی همچنین افزود: فقط می‌خواهم ببینم او چه کار می‌خواهد بکند و چطور می‌خواهد این کارها را انجام بدهد و در ضمن می‌بینم که در بسیاری از شهرها مردم زیادی از انتخاب او ناراحت هستند و اعتراض می‌کنند.

اما بازی به همین جا ختم نشد و رابرت دنیرو بار دیگر ثابت کرد، در مقابل دونالد ترامپ قصد کوتاه آمدن ندارد.

رابرت دنیرو سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ را گانگستری بی‌شرف توصیف کرد و در واکنش به خبر استیضاح وی گفت، بی‌صبرانه منتظر دیدن رئیس جمهور در زندان است.

وی همچنین در همین سال و در جریان مراسم زنده اهدا جوایز «تونی» در نیویورک، فحش رکیکی به ترامپ داد و گفت: «لعنت به ترامپ!»

اما دونالد ترامپ که دیگر کاسه صبرش از انتقادهای رابرت دنیرو لبریز شده بود، در توئیتی و در پاسخ به وی نوشت: رابرت دنیرو، فردی با آی‌کیوی بسیار بسیار پایین است که در فیلم‌ها از بوکسورهای واقعی زیاد مشت خورده، دیشب نگاهش می‌کردم و پیش خودم فکر می‌کردم که واقعا پاتیل و منگ است.

وی افزود: به نظرم او (دنیرو) متوجه نیست که اقتصاد ما هرگز به این خوبی نبوده، نرخ بیکاری هرگز تا این حد پایین نیامده و این همه شرکت خارجی در کشور ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بیدار شو، منگ!

اما این روزها با توجه به عزم جزم دونالد ترامپ برای ورود به صحنه انتخابات، رابرت دنیرو بهانه لازم را برای یکی دعوای کلامی با وی را بدست آورده است.

رابرت دنیرو اوایل آذر ماه طی سخنانی در مراسم گاتهام ۲۰۲۳، بار دیگر به دونالد ترامپ حمله کرد و گفت: دروغ به ابزار دیگری در زرادخانه شارلاتان‌ها تبدیل شده است.

رییس‌جمهوری سابق طی چهار سال ریاست‌ جمهوری خود بیش از ۳۰ هزار بار به ما دروغ گفت و در کمپین تلافی جویانه‌اش دارد به سرعت به این کار ادامه می‌دهد، اما با همه دروغ‌هایش نمی‌تواند روحش را پنهان کند. او به افراد ضعیف حمله می‌کند، موهبت‌های طبیعت را از بین می‌برد و برای بی‌احترامی از پوکاهونتاس به عنوان یک توهین استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا