کسب و کار

سرمایه‌گذاری بر آموزش نسل جوان ضروری است

رگزیده ششمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، تجلیل از فعالیت‌های موثر نخبگان را در ایجاد انگیزه آنان برای خدمت‌رسانی به مردم موثر دانست و گفت: سرمایه‌گذاری بر نسل جدید و به ویژه دانش‌آموزان ضروری است.

به گزارش روزنه هنر، پیمان سرحدی با اشاره به انتخاب خود به عنوان برگزیده نهایی علمی در ششمین جشنواره بین المللی اندیشمندان و دانشمندان جوان اظهارداشت: برای تاسیس آکادمی استعدادیابی «گارنت» به عنوان برگزیده در این رویداد معرفی شدم.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری بر نسل جوان گفت: تقدیر و تشویق چنین فعالیت‌هایی انگیزه‌های بیشتری برای ادامه می‌دهد و امیدوارم بتوانیم در حوزه استعدادیابی خدمات بیشتری به دانش‌آموزان کشورمان ارائه کنیم و نقش قابل توجهی در ساخت آینده آنان داشته باشیم.

سرحدی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در سامانه استعدادیابی «گارنت» می‌توانند علاقه‌مندی‌های خود را برای ادامه مسیر پیدا کنند، افزود: تلاش کردیم «گارنت» را به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت و افغانستانی قرار دهیم و به سهم خود برای جلوگیری از هدررفت استعدادهای فرزندان این مرز و بوم تلاشی کرده باشیم.

این کارآفرین و عضو بنیاد نخبگان کشور بیان کرد: «گارنت» نخستین پلتفرم استعدادیابی و مهارت‌آموزی فارسی زبانان جهان است که در کشورهای ایران، تاجیکستان، افغانستان و ازبکستان فعالیت می‌کند.

وی از برگزاری جشنواره‌های متناسب با استعدادیابی در حوزه‌های مختلف آموزشی خبر داد و گفت: امیدوارم با برگزاری این جشنواره‌ها، انگیزه‌ای برای دانش‌آموزان برای فعالیت جدی‌تر در زمینه‌های مورد دلخواهشان ایجاد کنیم و با حضور اساتید برجسته، شیوه قرار گرفتن در مسیر مورد نظر را به فرزندان کشورمان که آینده‌سازان این سرزمین هستند، آموزش دهیم.

به گزارش ایرنا، ایده جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سال ۱۳۹۵ به همت بنیاد نیکوکاری جمیلی و در راستای حمایت از ایجاد کسب‏ و‏ کارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، با هدف تبدیل ایده به ثروت، محقق شد.

این جشنواره از سال ۱۳۹۶ به صورت سالیانه در سطح ملی برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی در پایان جشنواره از اعتبار ویژه بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور تجاری‌سازی محصول و ایجاد شرکت نوپا بهره‏‌مند می‌‏شوند.

ششمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان شامگاه نهم اسفند با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بنیاد جمیلی و دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد.

۳۰۲ ایده‌پرداز، ۴۰ نفر در بخش کسب‌وکارهای نوپا و ۵۱ نفر در بخش استاد نمونه جوان در این رویداد شرکت کردند که پس از دو مرحله غربالگری، ۴۱ ایده، ۱۱ کسب و کار نوپا و هفت استاد جوان انتخاب شدند. در آیین اختتامیه ششمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، ۱۲ ایده‌پرداز در حوزه‌های علمی مختلف، چهار کسب‌ و کار نوپا و ۲ استاد نمونه جوان، به عنوان برترین‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا