تئاتر

«حضور آدم‌ها ممنوع» در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود

«حضور آدم‌ها ممنوع» عنوان یک نمایش کمیک فانتزی است که نوروز در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفته است.

به گزارش روزنه هنر، «حضور آدم‌ها ممنوع» با نگاهی به کتاب مزرعه حیوانات گوشه‌هایی از اثر جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر انگلیسی را در قالب یک نمایش کمیک فانتزی ارائه می‌کند.

نویسنده، طراح و کارگردان این اثر نمایشی حنیف مظفری است و تهیه‌کنندگی آن را مسعود والا بر عهده دارد. این نمایش تا سوم اردیبهشت از ساعت ۲۱ در تماشاخانه نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

در این اثر کمیک فانتزی، حنیف مظفری، توفیق حیدری، علی علیایی، علی کریمی، کیارش عسگری، مرتضی رضایی، علی کاظم‌پور و احسان مقدم نقش‌آفرینی می‌کنند.

مزرعه حیوانات درباره گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود اداره آن را به‌دست گرفته و «برابری» و «رفاه» را در جامعه خود برقرار سازند.

در این کتاب رهبری جنبش حیوانات را گروهی از خوک‌ها به‌دست دارند. ولی پس از مدتی این گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون جونز مزرعه‌دار به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند.

آنچه حضور آدم‌ها ممنوع ارائه می‌کند با برداشتی از مزرعه حیوانات است که در این اثر نمایشی، شخصیت خر به جای گروه خوک‌ها پس از کشتن مزرعه‌دار، با نابخردی خود، حیوانات مزرعه و در نهایت خود را طعمه گرگ می‌کند.

داستان نمایش از این قرار است که حیوانات مزرعه وقتی به دانش می‌رسند، پی به حق و حقوق از دست رفته خود می‌برند و همانجاست که اعتراض و اعتصاب و شورش شکل می‌گیرد. در پایان مزرعه به دست حیوانات می افتد اما …

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا