فرهنگ و جامعه

رکورد جدید در صنعت نشر انگلیس؛ ناشران ۶۶۹ میلیون جلد کتاب فروختند

صنعت نشر انگلیس در سال گذشته با فروش ۶۶۹ میلیون جلد کتاب رکورد تازه‌ای در این عرصه ثبت کرد؛ ناشران انگلیسی در سال ۲۰۲۲ با درآمدی افزون بر ۶.۹ میلیارد پوند، یک سال رکوردشکنی داشتند.

به گزارش روزنه هنر، بر اساس گزارش انجمن ناشران انگلیس با نگاهی به وضعیت بازار کتاب، میزان فروش در این کشور نسبت به سال ۲۰۲۱، رشدی چهار درصدی داشت که بالاترین سطح کیفی است که تاکنون به ثبت رسیده است.
همچنین در بازار صادرات در سال گذشته میلادی، با ۴.۱ میلیارد پوند نسبت به سال ۲۰۲۱، افزایش هشت درصدی را تجربه کرد. با این وجود میزان فروش داخلی با یک درصد کاهش، بازاری ۲.۷ میلیارد پوندی داشت. افزایش در فروش کتاب‌های چاپی نیز ناشی از بازار صادرات بود.
فروش چاپی با دو درصد افزایش به ۱.۸ میلیارد پوند رسید، در حالی که فروش دیجیتال ۲ درصد افزایش یافت و به ۴۲۳ میلیون پوند رسید. دانلود کتاب‌های صوتی نیز با ۸ درصد افزایش به ۱۶۴ میلیون پوند رسید. فروش ادبیات داستانی با نه درصد افزایش ۷۹۷ میلیون پوند فروش داشت و میزان فروش کتاب‌های کودکان نیز ۱ درصد افزایش یافت. آثار غیرداستانی کاهش دو درصدی را تجربه کرد اما یک میلیارد پوند فروخت.
ربکا اسمارت – Rebecca Smart رئیس شورای ناشران انجمن و از مدیران اجرایی DK Books گفته اگرچه کاهش متوسط در فروش کلی داخلی ناامیدکننده است، اما آثار داستانی و صوتی فروشی عالی را تجربه کرد.
همچنین به گفته دن کانوی – Dan Conway مدیر اجرایی انجمن ناشران انگلیس، صنعت نشر این کشور در مواجهه با سال سختی که بسیاری را گرفتار کرد، اما حضوری قدرتمند داشت و نقش حیاتی خود در میان صنایع خلاق را به اثبات رساند.

منبع: ایرنا به نقل از روزنامه گاردین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا