سینما

فیلمسازان مستقل سفیران فرهنگی کشور هستند

کارگردان فیلم یاسا گفت: فیلمسازان مستقل سفیران فرهنگی کشور هستند و متاسفانه شرایط حضور آنان در رویدادهای بین المللی به سختی فراهم می‌شود.

به گزارش روزنه هنر، مانی مهدی‌پور گفت: فیلم یاسا اولین کار بلند من است که در بخش رقابتی جشنواره پیلاگوس انتخاب شد که از جشنواره‌های مهم اسپانیا است و این اتفاق مهم و ارزشمند بود.

وی افزود: از تمام کشورهای دنیا در این رویداد در نهایت ۹ اثر انتخاب شده بود و برای ما دعوتنامه حضور فرستادند اما به دلایلی نشد در این جشنواره حضور داشته باشم. امیدوارم یاسا در آن جشنواره موفق باشد و دیده شود.

کارگردان فیلم کوتاه آسمان هفتم توضیح داد: زمانی که فیلمی در یک کشور ساخته می‌شود، فرهنگ و موضوعات مختلف و مسائل اجتماعی و… در آن دیده می‌شود و وقتی در جشنواره‌های دیگر، اثرنمایش داده می‌شود فرنگ بازتاب داده می‌شود.

مهدی‌پور با بیان اینکه فیلمسازان جوان با حضوردر این رویداد‌ها سفیران فرهنگی کشورمان هستند، تصریح کرد: یکی از مسائل فیلمسازان جوان مسئله مالی است و همین رفت و آمد ارقام بالایی را می‌طلبد که توان تامین این هزینه‌ها را نداریم.

کارگردان تئاتر والهالا با بیان اینکه تولید یک فیلم کوتاه امروز حداقل ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، ادامه داد: با شرایط کنونی در فیلمسازی، فضای فعالیت برای دانشجویان و افراد تازه کار در عرصه فیلم کوتاه کوچک‌تر می‌شود چراکه هزینه‌ها افزایش یافته و ارقام تعیین شده در مصوبات حمایتی بیشتر به درد کسانی می‌خورد که برای تولید اسپانسر داشته باشند.

کارگردان فیلم کوتاه شلیک نهایی گفت: وقتی ارتباط نویسندگان و فیلمسازان با جامعه قطع می‌شود اثر از دل تخیلات بیرون می‌آید و فیلم‌ها دیده نمی‌شود یا اینکه وقتی چند معضل را باهم ترکیب کنیم جای دیدن برای اثر نمی‌ماند و شاهد یک ملغمه هستیم.

مهدی‌پور استفاده از چند معضل در تولید اثر و نامیدن فیلم به اسم اجتماعی را درست ندانست و یادآور شد: نشان دادن تلخی ساده است و باید اتفاقات از دل جامعه بیرون بیاید و درست شاخ و برگ بدهیم.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا