موسیقی و تجسمی

تئاتر از شش تا ۱۲ خردادماه در تماشاخانه‌های دولتی ۵۳۰۳ تماشاچی داشت

براساس آمار منتشر شده هفته گذشته تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی ، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و همچنین تالار هنر میزبان ۵۳۰۳ نفر علاقه‌مند به تئاتر بودند.

به گزارش روزنه هنر، درحالی آمارهای رسمی فروش منتشر شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی برای  تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی ، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و  همچنین تالار هنر تا پایان روز دوازده خردادماه منتشر شد که مقایسه همین آمار با هفته قبل‌تر یعنی تا پایان روز پنجم خردادماه نشان می‌دهد در این دوره ۵۳۰۳ نفر در تماشاخانه‌های یادشده برای دیدن تئاتر مورد علاقه خود بلیت تهیه کرده‌اند.

بررسی دقیق‌تر در میان این آمار رسمی منتشر شده نشان می‌دهد، سیندرلا با فروش ۸۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۳۷۰ تومان پرفروش‌ترین تئاتر هفته گذشته بوده و به دنبال آن بی‌صورت فلکی با فروش ۴۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان در رتبه دوم سالن‌های مورد بررسی قرار گرفته است.

نمایش «گربه نره و روباه مکار » به کارگردانی اوشان محمودی  که از  روز هفت خرداد ماه  ۱۴۰۲ اجرای خود را در  تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان آغاز کرده ، تا پایان روز جمعه ۱۲ خرداد ماه با مجموع  ۶ اجرا  ( با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان ) و میزبانی از  یک هزار و ۴۰۷ تماشاگر به  فروشی  معادل ۱۶۰ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان دست پیدا کرده است.

از سوی دیگر نمایش «خدای جهنم » به کارگردانی سیاوش جامع   که از روز چهار خرداد ۱۴۰۲ در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته با مجموع  هشت اجرا  و ۲۹۵ تماشاگر  (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان  فروش داشته است. این درحالی است که نمایش خدای جهنم در هفته منتهی به پنجم خردادماه گذشته با مجموع دو اجرا و با جذب ۷۲ مخاطب درآمدی معادل ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داشت.

به این ترتیب عملکرد خدای جهنم در هفته گذشته از تفاضل آمارهای مطرح شده نشان می‌دهد این نمایش در شش اجرا میزبان ۲۲۳ نفر بوده و درآمدی معادل ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان داشته است.

در همین حال، نمایش « نقطه ویرگول» به کارگردانی امیر سفیری  نیز  که از روز  سه خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۹۰ هزار تومان آغاز کرده (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تا پایان روز جمعه ۱۲ خرداد ماه با نه  نوبت اجرا  و میزبانی  از ۴۳۵ تماشاگر به فروشی معادل ۲۸ میلیون و ۳۱۴ هزار تومان دست پیدا کرده است. این درحالی  است که با مقایسه عملکرد این نمایش در هفته قبل‌تر مشخص می‌شود که نمایش نقطه ویرگول این هفته با ۶ اجرا و ۲۶۱ نفر تماشاگر درآمدی معادل ۱۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان داشته است.

همچنین نمایش « زوج ناجور» به کارگردانی محمد حسین پیوندی  هم که از روز  دو خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرده  ( با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تاکنون  با ۱۰ نوبت اجرا  و میزبانی  از ۷۵۷ تماشاگر به فروشی معادل ۵۵  میلیون و  ۱۴۰ هزار تومان  دست پیدا کرده است. این نمایش هفته قبل‌تر با ۴ اجرا و ۳۳۰ مخاطب درآمدی معادل ۲۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان داشته و تفاضل این دو مشخص می‌کند هفته قبل زوج ناجور با ۴۲۷ مخاطب در شش اجرا درآمدی معادل ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داشته است.

این درحالی است که نمایش «قصه های درگوشی » به کارگردانی حسین حیدری پور  نیز  که از روز دو خرداد ۱۴۰۲ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر اجرای خود را آغاز کرده ،  تاکنون با  ۱۰ نوبت اجرا ، قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) و۴۳۸  تماشاگر ،۲۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان فروش داشته و آمارهای هفته قبل‌تر یعنی تا پایان روز پنجم خردادماه نشان می‌دهد قصه‌های درگوشی در پنج نوبت اجرا و ۲۱۴ مخاطب درآمدی معادل ۱۵ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در کارنامه خود داشته که با محاسبه سرانگشتی مشخص می‌شود همین نمایش هفته گذشته ۲۲۴ مخاطب برای پنج اجرا داشته که درآمدی معادل ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به دست آورده است.

از سوی دیگر نمایش «بی صورت فلکی» به کارگردانی مریم باقری نیز که از روز هشت خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر  و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرده تاکنون  (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ۴۷۵ تماشاگر و  ۴۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان فروش داشته است.

همچنین نمایش « پروانه و یوغ » به کارگردانی امیر محمد دشتگلی نیز که از روز چهار خرداد ماه ۱۴۰۲ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر  و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته، تا کنون با ۷ اجرا و  ۲۵۸  تماشگر به فروشی معادل ۱۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسیده، هرچند همین نمایش در هفته قبل‌تر با دو اجرا و جلب نظر ۱۰۲ مخاطب توانست درآمدی معادل شش میلیون و ۲۴۰ هزار تومان به نام خود ثبت کند و تفاضل این دو نشان‌دهنده عملکرد این هفته پروانه و یوغ یعنی ۱۵۶ مخاطب برای ۵ اجرا و درآمدی معادل ۱۱ میلیون و ۸۰ هزار تومان است.

این درحالی است که نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» به کارگردانی ملیکا رضی هم که از  روز ۲۱ اردیبهشت  در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان روی صحنه رفته تا روز جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲  با مجموع  ۱۸ اجرا (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ، ۴۲۵ تماشاگر و ۲۱ میلیون تومان  فروش داشته است که با کسر کردن عملکرد هفته قبل‌تر این نمایش مشخص می‌شود مجلس شبیه لیر بیچاره در هفته منتهی به ۱۲ خرداد مشخصاً ۱۴۶ مخاطب برای ۶ اجرا با درآمدی معادل هفت میلیون و ۸۰ هزار تومان داشته است.

اما نمایش «کنیزک و پادشاه» به کارگردانی ریحانه چزایی  هم که از روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر  و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان روی صحنه رفته است (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان)  تا روز نه خرداد ماه با ۱۷ نوبت اجرا  و  ۳۰۸  تماشاگر به  فروشی معادل هشت میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان دست پیدا کرده است، هرچند هفته گذشته این نمایش با جذب ۲۵۲ نفر مخاطب در ۱۴ نوبت اجرا درآمدی معادل شش میلیون و ۹۹۷ هزار تومان داشته که محاسبه عملکرد هفته گذشته آن نشان می‌دهد، کنیزک و پادشان در هفته منتهی به دوازدهم خرداد مشخصاً ۵۶ مخاطب برای ۳ اجرا و درآمدی معادل یک میلیون و ۷۴۴ هزار تومان داشته است.

از سوی دیگر نمایش «سیمرغ» به کارگردانی اکبر صادقی نیز  که از روز اول خرداد  در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر  و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان روی صحنه رفته تا روز ۱۲  خرداد ماه ۱۴۰۲ (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) با  ۱۱ نوبت اجرا  و  ۳۵۹  تماشاگر به  فروشی معادل چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان  دست پیدا کرده است و هفته قبل‌تر نیز این نمایش با فروش ۹۵ بلیت برای ۵ نوبت اجرا درآمدی معادل یک میلیون و ۶۵۶ هزار تومان داشته و این هفته نیز در شش اجرا با فروش ۲۶۴ بلیت درآمدی معادل دو میلیون و ۷۴۴ هزار تومان به نام خود ثبت کرده است.

همچنین نمایش « درگوشی » به کارگردانی نرگس اصغری هم  که از روز ۲۵ اردیبهشت ماه  در تالار هنر  با ظرفیت ۲۴۲ نفر  و قیمت بلیت ۵۴ هزار و ۵۰۰ هزار تومان  روی صحنه رفته، تاکنون با مجموع ۱۶  اجرا  و ۸۲۹ تماشاگر  (با احتساب  ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان ) به فروشی  معادل ۳۳ میلیون و ۱۷۶ هزار  و ۸۷۵ تومان دست یافته است که همین نمایش در هفته منتهی به ۵ خرداد در مجموع ۱۰ اجرا و جذب ۵۴۱ مخاطب توانسته بود درآمدی معادل ۲۱ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان داشته باشد که تفریق این دو مشخص می‌کند هفته قبل درگوشی با جذب ۲۸۸ مخاطب در ۶ اجرا درآمدی معادل ۱۱ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان داشته است.

در همین حال، نمایش « سیندرلا » به کارگردانی مریم کاظمی نیزهم  که از  روز ۲۰ اردیبهشت ماه  در تالار هنر  با ظرفیت ۲۴۰ نفر  و قیمت بلیت ۶۰ و ۷۰ هزار هزار تومان  روی صحنه رفته، تاکنون با مجموع ۱۹  اجرا  و  چهار هزار و ۲۸۴ تماشاگر  (با احتساب  ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان ) به فروشی  معادل ۲۵۹ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۷۰ تومان دست پیدا کرده است و عملکرد هفته گذشته نمایش مشخص می‌کند در شش اجرا توانسته نظر ۱۳۷۶ نفر را به خود جلب کند تا درآمدی معادل ۸۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۳۷۰ تومان داشته باشد.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا