نمایش خانگی

پلتفرم‌ها از سینمای کوتاه حمایت کنند

کارگردان بیت حشرات با اشاره به وضعیت دشوار و شرایط اقتصادی تولید فیلم کوتاه از پلتفرم‌ها درخواست کرد از سینمای کوتاه حمایت کنند.

به گزارش روزنه هنر، امیر صادقی که اخیرا فیلم بیت حشرات را راهی جشنواره‌های جهانی کرده درباره این فیلم گفت:«ایده بیت حشرات از دیدن نحوه تعمیر آسانسور به ذهنم رسید و به این نتیجه رسیدم براساس این لوکیشن فیلمنامه‌ای نوشته و اثری بسازم تا وارد خط جدیدی در فیلم کوتاه شوم و به سراغ فیلم‌های آپارتمانی نروم.»

این کارگردان سینمای کوتاه توضیح داد:«بیت حشرات فیلمبرداری دشواری داشت و با گروهی حرفه‌ای این اثر در پنج جلسه ساخته و پس تولید آن یکسال طول کشید. البته زمان فیلم را هم در تدوین کوتاه‌تر کردم.»

صادقی درباره ارجحیت فرم به محتوا نیز افزود: «همیشه این‌گونه نیست که فرم به محتوا در فیلم کوتاه قالب شود. باید متناسب با موضوع فیلمنامه قصه را پیش برد و فیلمساز موظف است خود را هر روز از نظر کارگردانی، فنی و.. بروز کند و ارجحیت فرم به قالب براساس محتوا شکل می‌گیرد. فیلم کوتاه نباید زیاد حرف بزند و مهم پیامی است که باید به مخاطب منتقل شود.»

کارگردان بیت حشرات درباره نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی گفت: «آثار کوتاه ایرانی حضور قابل توجهی در جشنواره‌های خارجی دارند اما معتقدم باید به سراغ ایده‌های جدید، سبک‌های نو در فیلمسازی و فیلمبرداری در فیلم کوتاه برویم.»

صادقی اظهار کرد: «فیلم کوتاه خیلی بازگشت سرمایه ندارد و معمولا اسپانسر، تهیه‌کننده چنین آثاری نمی‌شود. اغلبِ کارگردانان در سینمای کوتاه تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار هستند. در واقع با توجه به شرایط اقتصادی، تولید فیلم کوتاه استاندارد بسیار دشوار است.»

وی پیشنهاد کرد: «اگر یک پلتفرم ویژه نمایش فیلم‌های کوتاه داشتیم، شاید فیلمسازان کوتاه به درآمدزایی می‌رسیدند. امیدوارم مدیران فرهنگی برای این بخش فکری کنند.»
منبع: پانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا