رادیو و تلویزیون

بررسی آیین و رسوم عزاداری اقوام اهل سنت در «آقای همه»

مجموعه «آقای همه» با محوریت نمایش دادن آیین و رسوم عزاداری اقوام اهل سنت کشورمان در غم از دست دادن سید و سالار شهیدان، روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

به گزارش روزنه هنر، برنامه «آقای همه» با پرداختن به آیین و رسوم عزاداری اقوام اهل سنت کشورمان هچون بندر عامری، بختیاری، خرم آباد و ترکمن سعی دارد علاوه بر معرفی آیین‌های مختلف هر قوم، به نحوه و شیوه عزاداری اهل سنت در مصیبت از دست دادن سید و سالار شهیدان و خاندان و صحابه باوفایشان اشاره کند.

این برنامه با نمایش آیین عزاداری اقوام مختلف اهل سنت همچون آیین‌های قرآن خواندن، نذری دادن و نوحه‌سرایی قوم‌های مختلف، به این نکته مهم خواهد پرداخت که جریان فکری و عملی امام حسین(ع)، ربطی به شیعه و سنی ندارد و متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است. این جریان، یک جریان جهانی است که درسهای زیادی به انسانهای آزاده می‌دهد و زنده نگه داشتن قیام عاشورا، کار بسیار مهمی است که بر دوش تمامی مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی گذاشته شده است.

«آقای همه» کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدعباس حسینی است که طی چهار قسمت از شنبه ۱۸ شهریور ساعت ۱۸ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا