رادیو و تلویزیون

در انتخاب مجری، تهیه‌کننده و محتوا در تلویزیون دقت لازم وجود ندارد

مهسا ایرانیان (مجری تلویزیون) گفت: پیشتر معیارهایی همچون سواد و آراستگی معیار انتخاب مجریان تلویزیون بود اما رفته رفته نسلی جایگزین شد که در جریان برنامه‌سازی و با توجه به اقتضائات اجتماعی موفق بودند.

به گزارش روزنه هنر، مهسا ایرانیان، درباره اهمیت انتخاب مجریان تلویزیونی گفت: یک دوره‌ای بر اساس سواد و چهره آراسته مجریان انتخاب می‌شدند و وقتی مخاطب برنامه را می‌دید، مهارت مجری یکی از جذابیت‌ها بود. اما رفته رفته ریتم برنامه‌ها عوض شد و رفته رفته نسل جوان‌تری جایگزین شدند. نسلی که در جریان برنامه‌سازی و با توجه به اقتضائات اجتماعی موفق بودند.

مجری برنامه «یه روز تازه» افزود: اکنون وضعیت انتخاب مجری خوب نیست. چون اصلا معیار مشخص و درستی وجود ندارد. رادیو دارد مجریان پربار و خوش صدا را در خود نگه می‌دارد. البته روند برنامه‌سازی در رادیو خیلی منظم‌تر است. به نظرم خیلی وقت است که در انتخاب مجری، تهیه‌کننده و محتوا در تلویزیون دقت لازم وجود ندارد.

ایرانیان درباره علت‌عدم همکاری مجریان قدیمی نیز گفت: یکی از دلایل می‌تواند تفاوت در اندیشه و تفکر باشد. مجری دوست دارد با احترام به چارچوب‌ها، در همین فضای رسمی جامعه و عرف موجود، به عنوان یک فرد مستقل اطلاعات و شیوه اجرای خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: ما مجریان بسیاری داشتیم که اگر با روش خودشان برنامه را اجرا می‌کردند، سال‌ها مخاطب داشتند. مثلا کسی مثل عادل فردوسی‌پور ۲۰ سال یک برنامه داشت، اما یک جایی گفتند که با این جریان مخالفند. نیروهای باید جوان‌تر بیایند اما آیا باید با کسی که ریشه دارد و ۲۰ سال مخاطب داشته، اینگونه رفتار شود؟ وقتی تفکر غیرعلمی شود و مدیریت منابع انسانی صورت نگیرد، افراد با مهارت می‌روند.

مجری برنامه «ویتامین خ» اظهار کرد: برنامه‌های تلویزیون در دوره‌ای برای تمام گروه‌های سنی جذاب بود و آن‌ها پای خود نگه می‌داشت. از زمانی که استانداردها بهم ریخت، نه کیفیت ماند و نه مخاطب.

ایرانیان گفت: در حوزه تولید محتوا، هم سریال‌ها و هم جنگ‌ها، با هر معیاری که ببینیم شبکه نمایش خانگی از تلویزیون جلوتر است. به لحاظ محتوایی، طراحی صحنه و لباس، پوشش، گریم شبکه نمایش خانگی مخاطب را راضی‌تر کرده است. بسیاری از آثار هستند که نمی‌دانم چرا در تلویزیون تولید نمی‌شوند.

مجری مسابقه «قرون به قرون» تاکید کرد: باید پذیرفت که مخاطب این روزها نیازها و سلایق متفاوت‌تری نسبت به گذشته دارد. مخاطب ما شاید همان آدم چند سال پیش باشد، اما دیدگاه و نظرات او در جریان روند تکنولوژیکی و پیشرفت‌های مسیر تکامل خودش را پیموده و علایق و نیازهای دیگری پیدا کرده است.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا