رادیو و تلویزیون

ورود موفقیت آمیز ده نمکی از کارگردانی آثار طنز به ماورایی

سریال رستگاری که از ابتدای ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما پخش شده با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

به گزارش روزنه هنر، این نشان می‌دهد مسعو ده نمکی که بیشتر در حوزه طنز اثر سینمایی و تلویزیونی ساخته، حالا ورودش به عرصه ماورایی هم موفق بوده و توانسته در یک ژانر دیگر هم سربلند باشد.

از نکات مهم این سریال، قصه گویی و معرفی شخصیت هایی است که در جامعه ما به ازای بیرونی دارد و این امر موجب شده مخاطبان قصه متفاوتی را که این سریال تعریف می کند همراهی کنند.

نکته دیگر آنکه مسئله امور ماورایی و پرداختن به موضوع مرگ و جهان پس از آن، همواره در سیما از جمله موضوعاتی بوده که مورد اقبال واقع شده و سریال رستگاری این بار توانست از زاویه ای تازه به این موضوع نگاه کند و قصه ای را به گونه ای ترسیم کند که برای مخاطبان هم تازگی داشته باشد و هم جذابیت.

از این مهم که بگذریم رستگاری برای تلویزیون قدمی رو به جلو در جلوه های ویژه محسوب می شود تا جایی که بسیاری از کارشناسان این حوزه بر این باورند اتفاقات انجام شده در سریال رستگاری پیش از این در هیچ یک از سریال های تلویزیونی دیده نشده و این امر یک تجربه جدید برای این سریال محسوب می شود.

همچنین معمولا آثار مسعود ده نمکی اغلب مورد اقبال مخاطب بوده تا جایی که همیشه آثار او چه درسینما از اخراجی ها گرفته تا سریال های تولیدی او همچون معراجی ها، دارا و ندار، زندانی ها و… از سریال های پر مخاطب سیما بوده و با این تفاسیر قطعا ده نمکی مخاطبش را می شناسند.

براساس همه این ویژگی ها به نظر می رسد سیما باید سرمایه گذاری بیشتری در بهتر دیده شدن سریال رستگاری داشته باشد.

در واقع ظرفیت دیده شدن سریال ده نمکی بسیار بالاست و می توانست برای بازپخش شبکه تماشا هم همزمان در نظر گرفته شود اما این سریال، حتی بازپخش در دیگر شبکه های سیما از جمله تماشا ندارد. در حالی که این اتفاق کمک می کرد تا مخاطبانی که فرصت نکردند سریال را در زمان پخش ببینند در زمان بازپخش از شبکه دیگر هم تماشا کنند.

از سوی دیگر رستگاری با توجه به پیشرفت خوب و پیچیدگی های مختلفی که در تقابل نیروهای خیر و شر دارد هرچه پیش می رود با اقبال بیشتری از سوی مخاطب روبرو می شود و حالا انتظار می رود با توجه به مفهوم سریال و اینکه نیاز جامعه دانستن بیشتر از عالم برزخ و کارهای خیر و شر هست این توقع می رود حالا در کنار شبکه یک از شبکه ای دیگر هم روانه آنتن شود، چرا که چنین مباحثی نیاز به تکرار دارد و با توجه به اینکه سالها بود سیما سریالی با این محوریت پخش نکرده بود، بنابراین باید توجه بیشتری نسبت به سریال صورت بگیرد، زیرا گاهی مباحثی از این دست مورد غفلت قرار می گیرد و بازگو شدن عالم برزخ به ما یادآوری می کند که نسبت به حق الناس توجه داشته باشیم، چرا که موضوع مهمی هست.

بنابراین بازپخش این سریال باید در اختیار مخاطبان قرار گیرد، چرا که تلاقی عید نوروز و بهار قرآن موجب شده بسیاری از مخاطبان نتوانند هر شب در ساعت مشخص پای تلویزیون باشند و پخش گردشی در شبکه ای جایگزین از جمله تماشا می تواند به بهتر دیده شدن این سریال که اتفاقا زحمات بسیار زیادی برای تولید آن کشیده شده کمک کند.

نویسنده: حسن مروتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا