سینما

آدرین برودی و «مترسک» جادوگر شهر آز

روزنه هنر – امید غیاثوند
آدرین برودی با انتشار تصویری از خود، به شوخی اعلام کرد که آماده تست برای ایفای نقش مترسک جادوگر شهر آز است.
این بازیگر گزیده کار و اسکاری هالیوود در این عکس که در اینستاگرام خود منتشر کرده، به شوخی قیافه خود را به مترسک جادوگر شهر آز تشبیه کرده و با درج چند استیکر خنده نوشته است: آماده برای تست به عنوان مترسک در جادوگر شهر آز «اگر مغز داشتم».
«جادوگر (شهر)» آز»(The Wizard of Oz) محصول ۱۹۳۹ به کارگردانی ویکتور فلمینگ بر اساس رمانی کودکانه نوشته ال. فرانک باوم آمریکایی به نام «جادوگر بی‌نظیر شهر آز» ساخته شده است.
این فیلم داستان دختری با نام «دوروتی» است که همراه «توتو» سگ خود در کشتزاری در کانزاس زندگی می‌کند و روزی گردبادی او و توتو را به آسمان می‌برد و در سرزمین «آز» پایین می‌آورد اما «دوروتی» تصمیم می گیرد برای بازگشت به خانه از جادوگران این شهر کمک بگیرد و در این مسیر با مترسکی که مغز ندارد، آدم آهنی‌ای که قلب ندارد و شیر بزدلی که شجاعتش را از دست داده‌ همسر می شود.
آدرین برودی ۵۱ ساله، در واپسین حضور خود در سینما در فیلم «روح‌ شده» ساخته لوک دکستر فلچر ظاهر شد.
فعالیت بازیگری وی از سال ۱۹۸۹ و بازی در «داستان‌های نیویورکی» ساخته وودی آلن آغاز شد و تا کنون در فیلم های از جمله «سولو»، «کینگ کونگ»، «هتل بزرگ بوداپست» و «بلوند» ایفای نقش کرده است.
آدرین برودی عمده شهرت خود را از بازی در فیلم سینمایی «پیانیست»(۲۰۰۲) به کارگردانی رومن پولانسکی بدست آورد و موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا