نمایش خانگی

آشنایی با مهم‌ترین محصولات تابستانی نتفلیکس

در این مطلب تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌های کنجکاوی‌برانگیزی را معرفی کرده‌ایم که قرار است تابستان امسال توسط نتفلیکس پخش شوند.
به گزارش روزنه هنر از فیلم نت نیوز، سال‌هاست که فصل تابستان برای طرفداران هنرهای تصویری به‌معنای از راه رسیدن مجموعه‌ای از آثار سرگرم‌کننده در ژانرهای مختلف است. بسیاری از انیمیشن‌ها، آثار ابرقهرمانی و فیلم‌ها و سریال‌های عامه‌پسند خانوادگی در این فصل در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. در دهه اخیر نتفلیکس به یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین بازیگران این بازه زمانی تبدیل شده است. جدا از کیفیت عموما بالای محصولات، آن‌چه به ارتقای جایگاه نتفلیکس کمک کرده است تنوع محصولات پخش‌شده توسط این پلتفرم و تولیدکننده محتوا است. گسترش پایگاه‌های نتفلیکس در کشورهای مختلف به خلق محصولاتی جهانی با توجه ویژه بر فرهنگ‌های مختلف غیرآمریکایی منجر شده است و امکان عرضه محصولاتی خارج از کلیشه‌های مرسوم فصل تابستان باعث شده است تا گروه‌های متنوع‌تری از مخاطبان چشم انتظار تابستان‌های نتفلیکس باشند. در آستانه فرا رسیدن فصل تابستان، نگاهی انداخته‌ایم به تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌های کنجکاوی‌برانگیزی که در طول تابستان ۱۴۰۳ توسط نتفلیکس عرضه خواهند شد.

سوپاسل (Supacell)


این مجموعه درام بریتانیایی، یک داستان ابرقهرمانی را با محوریت گروهی از مردم ظاهرا عادی ساکن در جنوب لندن با ریشه آفریقایی روایت می‌کند که به‌شکل غیرمنتظره‌ای قدرت‌هایی فراطبیعی به دست می‌آورند. اندرو انووبولو، رپر انگلیسی که با نام هنری‌اش (رپ‌من) شناخته می‌شود خالق، نویسنده و کارگردان اصلی این پروژه برای نتفلیکس است. همچنین سه اپیزود این سریال توسط سباستین تیل کارگردانی شده است. توسین کول، آدلایو آده‌دایو، یاسمین مونه پرینس، ادی مارسان و نادین میلز بازیگران اصلی «سوپاسل» هستند. این سریال قرار است ۲۷ ژوئن (۷ تیر) پخش شود.

 

یک رابطه خانوادگی (A Family Affair)


یکی از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیزی که نتفلیکس برای پخش آن در تابستان امسال برنامه‌ریزی کرده است، «یک رابطه خانوادگی» نام دارد. این فیلم کمدی-رمانتیک به کارگردانی ریچارد لا گراونیس با فیلمنامه‌ای از کری سولومون ساخته شده و به ماجرای زن جوانی به نام زارا می‌پردازد که به‌عنوان دستیار شخصی یک ستاره خودشیفته هالیوود به‌نام کریس کول کار می‌کند و متوجه رابطه عاشقانه پنهانی این ستاره با نزدیک‌ترین فرد زندگی‌اش می‌شود. نیکول کیدمن، زک افرون، جویی کینگ، کتی بیتس و شرلی مک‌لین از جمله بازیگران این فیلم محسوب می‌شوند. «یک رابطه خانوادگی» قرار است ۲۸ ژوئن (۸ تیر) توسط نتلفیکس منتشر شود.

 

پلیس بورلی هیلز: اکسل اف (Beverly Hills Cop: Axel F)


در سال ۱۹۸۴ فیلم «پلیس بورلی هیلز» به کارگردانی مارتین برست و با بازی ادی مورفی به یکی از پدیده‌های سال سینمای جهان تبدیل شد. این کمدی پلیسی در مورد اکسل فولی، یک کارآگاه خیابانی اهل دیترویت که برای حل ماجرای قتل بهترین دوستش به بورلی هیلز می‌رود، ۱۸ برابر بودجه‌اش فروخت و جایگاه مورفی را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین بازیگران نسل خود تثبیت کرد. این موفقیت با دو دنباله همراه بود که دومی (با عنوان «پلیس بورلی هیلز ۳») در سال ۱۹۹۴ بسیار کمتر از حد انتظار فروخت. خبر هیجان‌انگیز این است که اکسل فولی بعد از سه دهه برگشته است.

بحث تولید قسمت چهارم «پلیس بورلی هیلز» از همان دهه ۹۰ مطرح بود و بالاخره این اتفاق توسط نتفلیکس و به کارگردانی مارک مالوی رخ داده است. در این فیلم اکسل پس از تهدید جان دخترش به بورلی هیلز بازمی‌گردد تا توطئه جدیدی را کشف کند. ادی مورفی یک بار دیگر قرار است نقش اکسل فولی را بازی کند و جوزف گوردون لویت، کوین بیکن، تیلور پیج، جاج رینهولد و جان اشتون هم از دیگر بازیگران «پلیس بورلی هیلز: اکسل اف» هستند که قرار است ۳ ژوئیه (۱۳ تیر) توسط نتفلیکس پخش شود.

 

دریافت‌کننده (Receiver)


نتفلیکس نه‌تنها در تولید فیلم‌ها و سریال‌های داستانی، بلکه در حوزه مستند (از جمله مستندهای ورزشی) هم پیشینه درخشانی دارد. یکی از مستندهای جدید ورزشی نتفلیکس به فوتبال آمریکایی اختصاص دارد. این مستند با عنوان «دریافت‌کننده» (یکی از پست‌های مسابقه فوتبال آمریکایی) پنج ورزشکار شاخص این رشته را در طول فصل ۲۰۲۳ دنبال می‌کند و از جمله به فشارهایی می‌پردازد که هم در داخل زمین و هم خارج از آن تحمل می‌کنند. داوانته آدامز (از تیم لاس‌وگاس رِیدرز)، جاستین جفرسون (از تیم مینه‌سوتا وایکینگز)، جرج کیتل و دیبو ساموئل (از تیم سن‌فرانسیسکو فورتی‌ناینرز) و ایمون-را سنت‌براون (از تیم دیترویت لاینز) پنج بازیکنی هستند که در مرکز مستند «دریافت‌کننده» قرار گرفته‌اند. این مستند هشت قسمتی قرار است ۹ ژوئیه (۱۹ تیر) پخش شود.

دکامرون (The Decameron)


«دکامرون» نام مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که توسط نویسنده ایتالیایی قرن چهاردهم، جووانی بوکاچیو، نوشته شد و امروزه یکی از آثار مهم تاریخ ادبیات محسوب می‌شود. علاقه‌مندان پروپاقرص سینما هم احتمالا اقتباس گزنده و عجیب پیر پائولو پازولینی را از این کتاب به یاد می‌آورند. حالا نتفلیکس هم قرار است اقتباس جدیدی از «دکامرون» عرضه کند. طبق اطلاعات منتشرشده، «دکامرون» یک کمدی سیاه قرون وسطایی است که به دوران شاد شیوع بیماری طاعون (موسوم به مرگ سیاه) در اروپا می‌پردازد! این سریال با پرداختن به برخی از شخصیت‌های عجیب‌وغریب به‌سراغ سیستم‌های طبقاتی آن زمان رفته و به افراد طبقه بالای جامعه می‌پردازد که از دوران همه‌گیری بیماری که به مرگ میلیون‌ها نفر انجامید جان سالم به در بردند.

کاتلین جردن خالق این سریال است و زوسیا مامت، سرشا-مونیکا جکسون، تانیا رینولدز، آمار چادها-پاتل و لیلا فرزاد (بازیگر ایرانی-بریتانیایی) در آن ایفای نقش کرده‌اند. «دکامرون» ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد) از طریق نتفلیکس در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

امیلی در پاریس (Emily in Paris)


اکتبر ۲۰۲۰ بود که پخش فصل اول سریال «امیلی در پاریس» غوغایی به پا کرد. این کمدی-درام عاشقانه داستان یک مدیر بازاریابی آمریکایی به‌نام امیلی کوپر (با بازی لیلی کالینز) را روایت می‌کند که به پاریس نقل مکان می‌کند تا با استفاده از رویکردی آمریکایی به یک شرکت بازاریابی فرانسوی کمک کند. او در پاریس سعی می‌کند تعادلی میان چالش‌های شغلی، زندگی عاشقانه و دوستی‌هایش ایجاد کند. «امیلی در پاریس» به‌سرعت به یکی از سریال‌های محبوب سال تبدیل شد و حالا نوبت فصل چهارم آن رسیده است. عاشقانه‌های جدید و همین‌طور لوکیشن‌های جدید (از جمله سفر به رم) در دستور کار فصل چهارم «امیلی در پاریس» قرار گرفته‌اند. این فصل به دو بخش تقسیم شده است. این دو بخش به ترتیب ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) و ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) توسط نتفلیکس منتشر خواهند شد.

 

اتحادیه (The Union)


یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده نتفلیکس در مقایسه با اکثر رقبا، تنوع محصولاتی است که تهیه می‌کند. به‌عنوان مثال در میان فیلم‌های پخش‌شده توسط نتفلیکس می‌توان طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها، از آثار جمع‌وجوری که ارتباطی به جریان اصلی ندارند تا بلاک‌باسترهای عظیم، را پیدا کرد. «اتحاد» یکی از آن فیلم‌هایی است که در دسته دوم قرار می‌گیرد. این کمدی مهیج به کارگردانی جولیان فارینو و با بازی مارک والبرگ، هالی بری، مایک کولتر، آدواله آکینوبه آگباجه، آلیس لی، جکی ارل هیلی و جی. کی. سیمونز ساخته شده است و داستان یک کارگر ساختمانی را روایت می‌کند که توسط معشوقه دوران دبیرستان خود وارد دنیای جاسوسی می‌شود.

«اتحادیه» قرار است ۱۶ اوت (۲۶ مرداد) در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

ترمیناتور صفر (Terminator Zero)


آفتاب آمد دلیل آفتاب! «ترمیناتور صفر» (که همچنین با عنوان «ترمیناتور: مجموعه انیمه» شناخته می‌شود) مصداق بارز دیگری است که تنوع تولیدات نتفلیکس را تایید می‌کند. متسون تاملین و ماساشی کودو چهره‌های اصلی این سریال انیمه هستند که در دنیای آشنای ترمیناتور روایت می‌شود. داستان این مجموعه در سال ۱۹۹۷ و در ژاپن می‌گذرد: جایی که مالکوم لی در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی است. زمانی که او و سه فرزندش توسط یک قاتل روباتی ناشناس تعقیب می‌شوند، یک سرباز مرموز از سال ۲۰۲۲ برای محافظت از او فرستاده می‌شود. «ترمیناتور صفر» ۲۹ اوت (۸ شهریور) پخش خواهد شد.

 

آپولو ۱۳: بقا (Apollo 13: Survival)


آپولو ۱۳ هفتمین ماموریت سرنشین‌دار از مجموعه برنامه‌های فضایی آپولو و سومین ماموریتی بود که با هدف فرود انسان روی ماه انجام گرفت. این فضاپیما در ۱۱ آوریل ۱۹۷۰ به فضا پرتاب شد اما پارگی یک مخزن اکسیژن و غیرفعال شدن سیستم الکتریکی و پشتیبانی حیات باعث ایجاد اختلال در برنامه شد و فضانوردان در شرایطی میان زمین و ماه سرگردان ماندند که تاخیر در یافتن راه مناسبی برای بازگرداندن آن‌ها به زمین می‌توانست به از دست رفتن جان هر سه نفر منجر شود. در نهایت خدمه این ماموریت توانستند طی یک عملیات پیچیده به سلامت به زمین بازگردند. به همین خاطر از این عملیات به‌عنوان «شکست موفقیت‌آمیز» یاد می‌شود.

در سال ۱۹۹۵ ران هاوارد فیلمی در مورد این عملیات با عنوان «آپولو ۱۳» ساخت که در آن تام هنکس، کوین بیکن و اد هریس ایفای نقش کرده بودند. خبر خوب این است که به‌زودی مستندی در مورد این عملیات دلهره‌آور توسط نتفلیکس منتشر خواهد شد. این مستند «آپولو ۱۳: بقا» نام دارد و گفته می‌شود در آن از تصاویر آرشیوی کمیابی استفاده شده است. این مستند کنجکاوی‌برانگیز روز ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا