سینما

بوگارت و باکال؛ یک عاشقانه پرشور

اختصاصی

روزنه هنر – امید غیاثوند
برخی بازیگران هالیوود فارغ از حضور موفق در سینما، زندگی عاشقانه ای را تجربه کرده اند.
دهه ۳۰ تا ۶۰ میلادی را دوران طلایی سینمای آمریکا می نامند و یکی از دلایل انتخاب این عنوان ظهور ستارگان برجسته سینما و ساخت فیلم های بی نظیر و پرشکوه بوده است.
همفری بوگارت معروف به «بوگی» از جمله ستارگان دوران طلایی سینمای آمریکا است که ماجرای عشق، ازدواج و زندگی او با لورن باکال دیگر ستاره زن این دوران زبانزد است.
به رغم اینکه همفری بوگارت با «شاهین مالت» و «کازابلانکا» به جایگاه بلندمرتبه ای در سینما دست یافته بود، لورن باکال بازیگری تازه کار بود اما سرنوشت آنها را حین بازی در یک فیلم بر سر راه یکدیگر قرار داد.
بوگارت و باکال سال ۱۹۴۴ هنگام بازی در فیلم «داشتن و نداشتن» هوارد هاکس با یکدیگر آشنا شدند و رابطه خود را آغاز کردند.
بوگارت در آن زمان ۴۵ سال و دو ازدواج ناموفق داشت و با همسر سوم خود «مِیو جین مِثو» زندگی می کرد اما لورن باکال ۲۰ ساله بود و تجربه زندگی مشترک نداشت.
سرانجام در ۲۱ می ۱۹۴۵ آنها در مزرعه‌ای هزار جریبی در روستای در اوهایو مراسم ازدواج خود را جشن گرفتند.
بوگارت و باکال پس از ازدواج صاحب یک پسر و یک دختر و در فیلم های «خواب ابدی»، «گذرگاه تاریک» و «کی لارگو» همبازی شدند.
اواسط دهه ۵۰ میلادی وضعیت بوگارت به علت ابتلا به سرطان مری رو به وخامت گذاشت و در ۱۴ ژانویه سال ۱۹۵۷ در ۵۷ سالگی درگذشت و باکال تا لحظه مرگی در کنار همسر خود بود.
باکال در زندگینامه ای خود در مورد عشق پرشور خود به بوگارت نوشته است: «هیچ راهی وجود نداشت که من و بوگی بتوانیم بدون اینکه به یکدیگر برسیم در یک اتاق باشیم. فقط فیزیکی نبود، همه چیز بود. سرها، قلب ها، بدن ها، همه چیز همزمان پیش رفت. هیچکس هرگز عاشقانه ای بهتر از زندگی من و بوگی ننوشته است.»
وی بعد از مرگ بوگارت، باکال هرگز ازدواج نکرد و سرانجام ۱۲ اوت ۲۰۱۴ در ۸۹ سالگی درگذشت.
بنیاد فیلم آمریکا بوگارت و باکال را در فهرست ۱۰۰ بازیگر مرد و زن افسانه ای قرن قرار داده و با این تفاوت که بوگارت در بین بازیگران مرد رتبه نخست را دارد و باکال در جمع همقطاران خود جایگاه بیستم را کسب کرده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا