نمایش خانگی

نگاهی به شخصیت پانته‌آ با بازی مهراوه شریفی‌نیا در سریال «زخم کاری»/ جسور و ترسو و عاشق

روزنه هنر؛ یکی از شخصیت‌هایی که در فصل جدید «زخم کاری» حضور پررنگ‌تری دارد پانته‌آ است. خواهرزاده حاج عمو و تنها وارث زنده خاندان ریزآبادی که بعد از سال‌ها حضور در جنوب شرق آسیا و داشتن کسب و کار خلاف و آشپزخانه صنعتی تولید مواد مخدر به ایران بازگشته و در صدد آن است تا تمامی اموال دایی و دایی‌زاده‌هایش را تصاحب کند. پانته‌آ با بازی مهراوه شریفی‌نیا در قسمت‌های پایانی فصل دوم سریال وارد شد اما با پخش فصل سوم حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشته است. نگاهی به روند شخصیت‌پردازی او نشان می‌دهد مهدویان با بهره‌گیری از گذشته این کاراکتر و درست کردن عمق برای این شخصیت سعی دارد او را جزوی از نقشه اصلی بداند که در روند داستان یکی از سدهای جلوی پای قهرمان اصلی یعنی مالک قرار می‌گیرد.

با پخش قسمت ششم از فصل ششم مخاطب به خوبی در می‌یابد که در گذشته که مالک دل به منصوره داده و او را عاشقانه دوست داشته است پانته‌‌آ را به عنوان یک دوست واسطه قرار می‌داده تا رابطه آن‌ها را جدی‌ کند. اما پانته‌آ در سرش هوای عاشقانه با مالک می‌گذرد و سعی دارد به او بفهماند که منصوره هم‌قواره او نیست و از لحاظ سبک زندگی و جایگاه اجتماعی او می‌تواند با پسر اسمال چرخ‌چی ازدواج کند. اما مالک با رد کردن او و زیر پا گذاشتن احساسات پانته‌آ از او تنها یک دختر کینه‌ای درست کرد که انگیزه انتقام از مالک را در سر پرورش می‌دهد.

این فرمول را البته مهدویان در رابطه میان منصوره و مالک هم پیاده کرده بود و در فصل اول شاهد بودیم که منصوره به خاطر مخالفت‌های پدرش نتوانست به مالک برسد و بعد از مرگ حاج عمو وقتی منصوره به ایران بازگشت با مالک رابطه عاطفی برقرار کرد که نتیجه آن خیانت مالک به منصوره بود که باعث فروپاشی زندگی ریزآبادی‌ها شد و منصوره انتقام خودش از مالک را در پایان فصل اول با کاردآجین کردن او انجام داد.

حالا مشابه همان روند آشنایی و بازگشت دوباره به عشق سابق در رابطه پانته‌آ و مالک شکل گرفته است. پانته‌آ که در ماجرای اعتماد کردن به پسر فرنهادزاده حسابی باخت داده است حالا در آزمونی سخت تلاش می‌کند نه تنها هویت فردی خودش و عشق شکست خورده سابق را زنده کند بلکه بتواند حیثیت از بین رفته‌ای که به خاطر اعتماد به پسر فرنهادزاده در پیشگاه طلوعی از دست داده را بازیابی کند. به نظر می‌رسد بعد از سمیرا و سیما حالا پانته‌آ شخصیت متفاوت و پرهیجان سریال زخم کاری باشد که سرنوشت دیدنی‌ای خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا