نمایش خانگی

فرصتی به نام اکران آنلاین

روزنه هنر؛ اکران آنلاین که به پای ثابت بخشی از فعالیت‌‌های پلتفرم‌ها تبدیل شده، مدتی است بیش از قبل رونق پیدا کرده و آمار قابل توجهی از فروش و تماشا را به خود اختصاص داده است.
این جریان که می‌توان از آن به عنوان دستاوردهای پلتفرم‌های آنلاین اسم برد، با افزایش دسترسی به فیلم‌های سینمایی باعث شده تا علاوه بر تأثیرگذاری روی فروش آثار، امکان تماشای فیلم‌های روز را برای افرادی که به هر دلیلی به سینما دسترسی ندارند را فراهم کند.
در این روش، تماشاگران می‌توانند بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی، در هر ساعتی از شبانه‌روز و از هر نقطه‌ای از کشور، به فیلم مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. این امر، بخصوص برای افرادی که در مناطق محروم یا دور افتاده زندگی می‌کنند و به سینما دسترسی ندارند، فرصتی ارزشمند برای تماشای فیلم‌های روز را فراهم می‌کند.
همچنین اکران آنلاین، نه‌تنها دسترسی به فیلم‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه هزینه‌ها را نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد چراکه دیگر نیازی به صرف هزینه رفت و آمد به سینما، خرید بلیط و… نیست. در این شیوه مخاطب می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای اندک، در خانه خود فیلم مورد نظرش را ببیند و با هزینه کردن برای یک بلیط به همراه چندین نفر آن اثر را تماشا کند.
جلوگیری از قاچاق و پخش غیرقانونی نیز یکی دیگر از مواردی است که اکران آنلاین به کمک آن آمده و باعث شده تا با شکل‌گیری این اتفاق کم‌تر شاهد پخش غیرقانونی آثار سینمایی باشیم.
از سوی دیگر آمار اختصاص داده شده به فیلم‌های اکران شده در بخش آنلاین هم اتفاق جالب توجهی است، مثل «فسیل» که در فیلیمو به نمایش درآمد و به پربیننده‌ترین فیلم اکران آنلاین تبدیل شد. در تازه‌ترین آمار نیز فیلم سینمایی «بی‌بدن»، در این پلتفرم فروش ۸ میلیارد تومانی را رد کرد که عدد قابل تأمل و کم سابقه‌ای محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد روند استقبال از این فیلم باعث شود در روزهای آتی شاهد ثبت رکورد جدیدی از این فیلم در تاریخ اکران آنلاین آن هم در ژانر فیلم‌های اجتماعی باشیم.
این آمار نشان‌دهنده ظرفیت گسترده‌ای است که در بخش اکران آنلاین در پلتفرم‌های شبکه نماش خانگی وجود دارد، ظرفیتی که در صورت پرداخت اصولی به آن می‌تواند اتفاقات قابل توجهی را در دنیای سینما رقم بزند. همچنین ادامه با قدرت و برنامه‌ریزی در این مسیر باعث می‌شود تا علاوه بر شبکه نمایش خانگی، مخاطبان سینما نیز افزایش پیدا کنند و گامی در جهت عدالت در حوزه هنر برداشته شود، چرا که در کنار افزایش دیده شدن فیلم‌ها، به واسطه این فضا، هر کسی می‌تواند پای اثر موردنظرش بنشیند و آن را در هر جایی که هست، تماشا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا