سینما

کار فیلمسازان مستقل در شرایط کنونی دشوار است

 کارگردان فیلم «یک بعد از ظهر طولانی» درباره شرایط فیلمسازان مستقل گفت: تولید فیلم مستقل در شرایط کنونی کار دشواری است و باید امنیت سرمایه‌گذاری در سینما تامین شود.

به گزارش روزنه هنر، سهی بانو ذوالقدر در گفت وگویی اشاره به تولید فیلم یک بعد از ظهر طولانی و حضور این اثر در جشنواره‌های بین‌المللی توضیح داد: این اثر دومین فیلم سینمایی من است و صداهای خاموش به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی نخستین فیلمم بود. کارگردانی و تهیه کنندگی این اثر را برعهده داشتم و نویسندگی کار را نیز سیامک احمدی برعهده داشت که برای پلان-سکانس نوشته شده بود.

وی با اشاره به رویکرد تجربی این اثر سینمایی و دشواری‌های پیش رو برای تولید آن اظهار کرد: بازی در این فیلم توانمندی خاص خود را می‌خواست زیرا به دلیل پلان-سکانس بودن اثر، تکرار بازی نداشتیم و بازیگر امکان چند برداشت را نداشت و بازیگران با توجه به تجربه صحنه و دوربین، توانستند کار را پیش ببرند.

کارگردان فیلم صداهای خاموش یادآور شد: تولید فیلم سینمایی یک بعد از ظهر طولانی، از منظر صدابرداری و صحنه کار دشوار بود و بخصوص اینکه ما در اثر، فلاش بک بدون کات داریم و این نشان از دشواری‌های کار بچه‌های صحنه دارد و عوامل این اثر به طور حرفه‌ای در کنار هم قرار گرفتند.

ذوالقدر ادامه داد: جعفر اصلانی فیلمبردار این کار بود و بسیار خلاق عمل کرد و وی دغدغه کار داشت و شاید کمتر کسی با این دکوپاژ در فضای بسته کار را قبول می‌کرد.

وی گفت: ما در اثر غروب را می‌بینیم و کلوین نور می‌افتد و این بخش بدون کات ادامه یافت و نورپردازی با استفاده از چراغ‌های هوشمند انجام و این چراغ‌ها با اپلیکیشن خاصی کنترل شد و تصویر ایده‌آل بدست آمد.

این کارگردان سینما با بیان اینکه من شاگرد امین تارخ در رشته بازیگری سینما بودم، گفت: کارگردانی را از اسماعیل فلاح پور آموختم؛ وی به ما تاکید می‌کرد فیلم بسازید و از نقد شدن نترسید؛ نقد اثر اشکالی ندارد اما اگر با وسواس فیلم نسازید با کسی که فیلم نمی‌سازد فرقی ندارید.

ذوالقدر تصریح کرد: با توجه به مشکلات فیلمسازی و بلاتکلایفی فیلمساز مستقل و استحکام فیلمسازی در بدنه دولت، کار برای فیلمسازان مستقل دشوار است. قانونی داشتیم که شرکت‌هایی که در کارهای فرهنگی مشارکت کنند از مالیات معاف می‌شوند که با تغییر این قانون، تشویق‌کنندگی از بین رفت.

وی تاکید کرد: برای زنده ماندن سینمای مستقل به سرمایه‌های خصوصی نیاز داریم و باید امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش را تامین کنیم در غیر اینصورت کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در تولید فیلم مستقل است.

کارگردان یک بعد از ظهر طولانی همچنین با بیان اینکه فیلمنامه‌نویسی را با کیومرث پوراحمد آغاز کردم یاد و خاطر این کارگردان فقید سینما را گرامی داشت.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا