سینما

کارگردان «یک بعد از ظهر طولانی»: سینمای مستقل زنده است

سهی‌بانو ذوالقدر با اشاره با اینکه مردم سینمای بدنه را بیشتر از سینمای هنری می‌شناسند، تاکید گرد: در سطح دنیا هم مردم بیشتر سینمای هالیوود را می‌شناسند تا اروپای شرقی.

به گزارش خبرنگار روزنه هنر، سهی‌بانو ذوالقدر درباره اکران فیلم‌های مستقل اظهار کرد: دچار یک نوع دسته‌بندی هستیم که سینما را به دو دسته بدنه و مستقل تقسیم کرده است. سینمای بدنه شامل آثاری می‌شود که با هزینه هنگفت تولید شده و می‌توانند از بازیگرانی با دستمزد بالا استفاده کنند که مردم هم بیشتر با این سینما آشنا هستند. در سطح دنیا هم مردم بیشتر سینمای هالیوود را می‌شناسند تا اروپای شرقی.

او ادامه داد: فیلم‌های پرهزینه بدنه از طرف دولت حمایت می‌شود. تهیه‌کنندگان سینمای بدنه عموما افرادی هستند که با سازمان‌ها ارتباط دارند و گاه دارای پست‌هایی هم هستند. فیلمساز مستقل اما براساس علاقه شخصی وارد سینما شده و پس از سال‌ها کار به این جایگاه رسیده است. به عنوان یک فیلمساز مستقل، از شورای کتاب کودک کارم را شروع کردم، بعد از نوشتن فیلمنامه وارد بازیگری شدم و کار صحنه و لباس کردم. سپس کارگردانی خواندم و به ساخت فیلم کوتاه و بلند سینمایی و سریال مشغول شدم‌.

کارگردان فیلم سینمایی «یک بعد از ظهر طولانی» عنوان کرد: سینمای مستقل نمرده و زنده است. سینما هنر و صنعت است؛ بخش هنری موجب می‌شود خودشناسی و عشق خلق شود و جلوی این داستان دلدادگی را با قوانین منسوخ شده نمی‌توان گرفت و بهتر است قشر عظیم شیفته سینما را مدیریت کنیم.

او با اشاره به سخنرانی اخیر فریدون جیرانی در جلسه با مدیران ساترا تاکید کرد: ماجرا دامن زدن به آشفتگی و یا ساده انگاری درباره مسائل پیش رو نیست. نهایتا ما هیچ وقت حمایت نشدیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا