سینما

کوین کاستنر، ستاره هفتادوهفتمین جشنواره فیلم کن

روزنه هنر: امید غیاثوند

فیلم سینمایی «افق: حماسه آمریکایی» با بازی، تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی کوین کاستنر گرچه نتوانست نظر منتقدان در هفتاد وهفتمین جشنواره کن را که پنجم خرداد ۱۴۰۳ پایان می یابد کسب کند اما بین آثار در این رویداد بیشترین تشویق را پس از نمایش بدست آورد.

کوین کاستنر ۶۹ ساله پس از ۲۱ فاصله گرفتن از صندلی کارگردانی و ۳۴ سال پس از بازی و کارگردانی وسترن موفق و اسکاری «رقصنده با گرگ ها»، از پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری وسترن خود با عنوان «افق: حماسه آمریکایی» در بخش غیررقابتی هفتاد وهفتمین جشنواره فیلم کن رونمایی کرد.

وی سال ۲۰۰۳ فیلم وسترن «چراگاه آزاد» را ساخت و اکنون با «افق: حماسه آمریکایی» با موضوع شکل گیری آمریکا و غرب وحشی بار دیگر نشان داد به سینمایی وسترن تعلق خاطر دارد.

منتقدان گرچه «افق: حماسه آمریکایی» را ناامید کننده دانستند و امتیازهای پایینی با آن دادند اما به نظر می رسد، این فیلم به دل تماشاگران نشسته است.

«افق: حماسه آمریکایی» ۱۹ می(۳۰ اردیبهشت) در کن به نمایش در آمد و پس از نمایش، جمعیت حاضر در سالن سینما، ۱۰ دقیقه بطور ایستاده کوین کاستنر را تشویق کردند تا جایی که اشک این سینماگر کهنه کار را درآورد.

کوین کاستنر پس از پایان تشویق ها در یک سخنرانی احساسی به تماشاگران گفت: این تجربه را هرگز فراموش نخواهم کرد و احساس خوشبختی می کنم.

«افق: حماسه آمریکایی» با بازی کوین کاستنر، سینا میلر، سام ورتینگتون و جیووانی ریبیسی قرار است تابستان ۲۰۲۴ اکران عمومی شود.

در جشنواره فیلم کن همواره «تشویق» ایستاده بر «هو» شدن غلبه داشته است. فیلم‌های غافلگیرکننده‌ای مانند «راننده تاکسی»، «آوونتورا» و «ماری آنتوانت» توسط مردان و زنانی با لباس‌ تاکسیدو و مجلسی «هو» شده اند.

بسیاری از فیلم‌های غافلگیرکننده نیز طولانی‌ترین تشویق‌ها(۲۲ دقیقه) را در کن داشته‌اند.

به هر روی نظر منتقدان و تشویق و هو شدن از سوی تماشاگران در جشنواره ها بر آینده یک فیلم در گیشه تاثیر ندارد و این مخاطب است که حرف آخر را می زند.

کوین کاستنر رگ خواب مخاطب را می شناسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا