سینمافرهنگ و جامعه

دمکرات‌های هالیوودنشین علیه «جو بایدن» دمکرات

روزنه هنر- امید غیاثوند
ماه پیش بود که طرفداران حزب دمکرات در هالیوود در مراسمی ضمن حمایت از نامزدی جو بایدن، حدود ۳۰ میلیون دلار برای کمپین انتخاباتی وی جمع کردند اما وضعیت سلامتی جو بایدن ورق را علیه او برگردانده است.
دونالد ترامپ رقیب بایدن در انتخابات پیش رو(۵ نوامبر ۲۰۲۴)، همواره بایدن را به خاطر رفتارهای عجیب و غریب و اشتباهات کلامی دست انداخته و او را به استهزاء «جو خواب آلود» نامیده است.
گرچه بایدن و کاخ سفید از استهزاءهای ترامپ بی اعتنا عبور کرده اند اما با شدت گرفتن این رفتارها و اشتباهات بایدن، هالیوودی نشین ها و سیاستمداران دمکرات را نگران نتیجه انتخابات سرنوشت ساز و باخت در آن کرده است.
جرج کلونی از جمله ستاره های دمکرات هالیوود که در برپایی مراسم ماه گذشته نقش پررنگی داشت، نگرانی خود را از وضعیت بایدن در مقاله ای در نیویورک‌ تایمز آشکار کرد و خواستار کناره گیری وی شده است.
وی در این مقاله سلامتی بایدن را ناامید کننده توصیف و تصریح کرده که بایدنی که سه هفته پیش در مراسم جمع‌آوری کمک مالی دیده، بایدن ۲۰۱۰ و یا حتی ۲۰۲۰ نبوده است.
کلونی ضمن هشدار به شخصیت های بلندپایه حزب دمکرات نسبت به شکست در ماه نوامبر، از آنها خواسته که از بایدن بخواهند تا داوطلبانه کناره‌گیری کند.
اما نگرانی هالیوودی ها، به دمکرات های سیاستمدار نیز سرایت کرده و آنها نیز به تکافو برای خلع بایدن و انتخاب جایگزین برای او افتاده اند هر چند در این مورد نیز همصدایی وجود ندارد و این درحالیست که باید مصمم است و گفته فقط خدا می تواند او را از این مسیر بازدارد.
با این وجود اعتراض ها نسبت به سلامتی بایدن و ناتوانی وی برای پیروزی در برابر رقیبی چون دونالد ترامپ که در نظرسنجی ها وضعیت بهتری دارد، متوقف نشده و به تازگی زمزمه های از رویگردانی حامیان مالی کمپین بایدن شنیده می شود و چهره های مانند مایکل داگلاس، استفان کینگ و مایکل مور نظر خود را بی پروا اعلام کرده و گفته اند دیگر کمکی نمی کنند.
طی روزهای اخیر بایدن در نشست سران ناتو به اشتباه از «ولادیمیر پوتین» به عنوان رئیس جمهوری اوکراین یاد کرد و «دونالد ترامپ» را معاون خود خواند!
این اشتباهات کلامی گرچه بر نگرانی دموکرات ها از هالیوود تا کنگره افزود، اما فرصتی دوباره به ترامپ برای استهزاء جو بایدن داد.
ترامپ در صفحه شخصی خود نوشت: آفرین جو!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا